lunes, 30 de julio de 2012

Arròs amb Gambes

Aquest plat li vaig fer per el meu maridet, un dels dies que treballava de nit i que necessita agafar energies!!!!!
Ingredients:

-        Arròs (la mida de 2 tasses de cafè)
-        Aigua (el doble de la mida de l’arròs)
-        Gambes fresques (300gr)
-        Ceba tendra (jo en vaig posar mitja)
-        1 tomàquet
-        1 got de vi blanc
-        Fumet de peix
-        Sal
-        Pebre
-        Safrà


Preparació:

Piquem la ceba i rallem el tomàquet.
Posem una paellera petita al foc amb un rajolinet d’oli i quan estigui calent incorporem la ceba amb una miqueta de sal.
Afegim els caps de les gambes i deixem que es vagi fent la ceba i que els caps de les gambes treguin (les podem anar aixafant amb una cullera de fusta) tot el seu suc.
Quan la ceba estigui feta afegim el tomàquet rallat i el deixem 7 minutets a foc lent.
Jo ara afegeixo el fumet de peix de roca (compro un congelat de la casa “La Sirena”, que surt molt bo!)




i quan comenci a evaporar el líquid afegim l’arròs, tot seguit afegim el got de vi blanc, a poder ser a temperatura ambient.
Afegim el pebre, el safrà i rectifiquem de sal si fes falta, podem posar una mica de pimentón dolç (jo en aquest cas no en vaig posar ja que el fumet ja deixava un color molt maco)
Deixem bullir l’arròs de 15 a  20 minuts.. quan estigui quasi be fet afegim les gambes i deixem bullir uns minutets més. ( jo vaig afegir uns musclos i pessols, però va ser una decisió d’última hora :p)  

Per últim apaguem el foc i el deixem reposar uns 5 minuts més .

Espero que us agradi!!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario